lördag 21 maj 2011



I dag var det en sån där dag då man bara ville göra om allt hemma. Skulle vilja ha nya köksbänkar, mina börjar bli slitna. Har haft dom i sjutton år så det är nog dags nu. Sen skulle jag vilja kakla om i badrummet som också är sjutton år gammalt. Plast matta känns inte så modernt. Men jag kan väl inte be min stackars man om det. Just nu har han fullt upp i trädgården. Ska lägga in lite bilder på den när det blir färdigt. Blev lite besviken eftersom det inte blev riktigt som jag hade tänkt mig. Men jag brukar få till det till slut det gäller bara att komma på vad det var som blev fel. Egentligen har man tusen saker man ska hinna göra, så det gäller att prioritera rätt. Nu är det ju mycket som ska fixas till studenten. Vi har ju ingen stor släkt så det blir väl inte så många som kommer. Min bror och hans fru ska åka utomlands så dom kommer inte. Min andra bror vet jag inte, han tycker inte om när det blir för mycket folk. Min mamma har jag ingen kontakt med. Min svåger som var gift med min syster har beträtt sig illa så han är inte välkommen. Den enda släkting som kommer är min mans ena syster, sen blir det några vänner. Klänning till studenten är i alla fall fixad och studentplakat och fotografering. Så det blir nog bra. Nu är det dags för mig att ta en promenad med mina hundar. Det är så skönt när solen lyser och nästan ingen är vaken. Brukar gå ut i skogen med dom och bara njuta av tystnaden. Det är livskvalitet för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar