söndag 19 maj 2013

Förkylningstider

Så var ännu en helg till ända....och här sitter jag med en dunderförkylning som gör att  rösten inte fungerar som den ska...kan väl vara skönt för resten av familjen..men inte för mig. I fredags sålde jag matbordet och stolarna....Brukar vara lätt att sälja matsalsmöbler, verkar vara  populärt ...slitet och lejontassar.

 I lördags var det lite trädgårds arbete som väntade....gick så mycket lättare när solen sken...lite tråkigt bara att alla mina fem klätterrosor som jag planterade förra året inte klarade vintern.....som tur var hade plantagen halva priset på just mina rosor....Tur i oturen.
Ja har man trädgård så finns det alltid jobb..hade tänkt fortsätta påta i trädgården idag ( söndag) men precis när jag skulle börja plantera...kom det världens störtskur...så det var bara att gå in och hitta på något annat i stället...vilket inte var så svårt. I kväll är det hockey som gäller här hemma....hela familjen kommer att bänka sig framför teven...och alla kommer att hålla på Sverige.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar