tisdag 12 augusti 2014

Länge sedan

Tänk vad tiden går...nu är det åtta månader sen jag senast skrev. Ärligt talat visste jag inte riktigt själv om jag skulle lägga ner bloggen eller fortsätta. Men känner nu att jag har en hel del tid över till att skriva. Så mycket har hänt som gjort att jag haft tankarna på annat håll.
Min yngsta dotter Cornelia flyttade till Tyskland i måndags förra veckan och ska bo där i ett år. Hon ska jobba som au pair....Känns tungt att släppa iväg dom ensamma så långt, men som hon själv sa till mig...mamma navelsträngen räcker inte så långt som till Tyskland och det har hon rätt i....dags att släppa taget om minstingen.
Mellan sonen flyttade för en månad sedan till egen lägenhet...så det blev lite tomt här hemma när två försvann...men som tur är så bor äldsta dottern kvar hemma eftersom hon ska plugga vidare och bli tandläkare...bra för mig eftersom det är så dyrt att gå till tandläkaren ( kan hoppas på lite rabatt).

Själv blev jag sjuk i december....mycket därför som jag slutade blogga. Började med att jag fick tre urinvägsinfektioner på raken som inte gick över med penicillin...började också komma blod när jag gick på toaletten. Som tur var har jag en bra läkare som tog det på allvar och skickade mig till urologen. Var till henne på fredagen och hade en tid till undersökning på onsdagen.
Undersökningen visade att jag hade en tumör på urinblåsan ( drabbar främst rökare) vilket jag inte är.
Sen kom en jobbig tid med väntan......röntgen och undersökningar för att se om det hade spridit sig.
Opererades den 19 mars och fick svar nästan två månader senare. Som tur var visade det sig att det var en godartad tumör som inte innehöll några cancerceller. Känner mig så otroligt glad och lättad över det.
Men all den väntan och ovisshet man fick utstå var bland de värsta jag varit med om.
Men nu känner jag mig så otroligt tacksam för att jag klarade mig så bra. Ska på återbesök i september eftersom den kan komma tillbaka.
Och är det så, så vet jag ju att det räcker med en operation för att ta bort den.
Men allt har inte bara varit tråkigt har ändå hänt en del roliga saker...som att min systerdotter fått sitt första barn....världens gulligaste lilla tjej. Elizia så nu har jag blivit extra mormor.
"Carpe Diem"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar