måndag 18 augusti 2014

Måndag igen

Så är det måndag igen och helgen gick som vanligt alldeles för fort. Lördagen ägnade jag mig åt det som måste göras även om det inte är det roligaste...städning.
På kvällen kom min bror och hans fru....och som vanligt var det tre rätters som gällde, vet egentligen inte varför vi började med det .....det bara blev så....kanske lite inspiration från halv åtta hos mig.
Jag bjöd på:

Förrätt: Potatis o purjolökssoppa med smördegspinnar med smak av ost o sesamfrö
Huvudrätt: Kyckling i ugn med bacon och chili/paprika crème fraiche o ris o sallad 
Efterrätt: Kladdkaka m grädde o blåbär
 Tycker alltid att det är svårt att få ihop en meny, men i slutändan har jag ändå lyckats .

Idag har det inte blivit mycket gjort..känns att hösten är på väg....Men i september bär det iväg till Grekland...ska bli så skönt att komma till värmen och få ladda batterierna inför hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar