fredag 15 mars 2013

älskar tulpaner

Finns det något finare än vita tulpaner....tror inte det. Jag älskar i alla fall tulpaner och givetvis vita.Dom här fina fick jag av min kompis Mona som var och hälsade på mig med sin nyfödda dotter...så söt...nästan så man blir lite sugen...men nu har man ju åldern emot sig....
Idag var jag på lasarettet hos en arbetsterapeut som ska träna upp styrkan i min hand eftersom det inte blev helt perfekt...det var skönt att få ta bort det otympliga bandaget som jag haft i en vecka...dessutom hade jag fått ketchup fläckar på det så det kändes inte så fräscht. Så nu är det träning som gäller 5ggr om dagen. När jag satt på lasarettet och väntade kom det fram en man och frågade om jag hade pengar att ge honom till en kopp kaffe och en smörgås....snäll som jag är så gav jag honom 20 kronor det var allt jag hade löst, Tycker alltid så synd om människor som inte har pengar....och även om jag vet att det  kanske går till något annat, så känns det rätt att göra det..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar